torsdag 5 augusti 2010

Reykjavik






Medan Sara har vart och roat sig i Akureyri så har jag tagit en weekend till Reykjavik för att möta Sebbe (sambon min). Gud vad jag har saknat honom! Hade nog inte överlevt någon av oss om vi inte hade fått ses några dagar. Tog flyget på fredagmorgonen och mötte upp med Sebbe utanför vårt Guesthouse (Snorris Guesthouse på Snorrabraut) framåt eftermiddagen. Det var ett underbart återseende. Vi utforskade Reykjavik i lugn och ro på kvällen. Åt en pizza på Tivoli och strosade omkring. På lördagen började vi tidigt (ville ju inte missa den fina frukosten) och sedan strosade vi runt ännu mer och väntade på att morgondimman skulle lätta. Vi var in i Hallgrimskirkja (underbart vacker!) och strosade till citydammen och tittade på fåglar. Därefter blev det lunch på Subway och shopping. Sedan åkte vi upp i tornet på Hallgrimskirkja och tittade på utsikten och sedan gjorde vi ett snabbesök på Nationalmuseet. Det var roligt! Sen blev det middag på en vegetarisk restaurang (supergott!) och ännu mera stros. På söndagen gick vi till shoppingcentret Kringlan (där allt va stängt) och på eftermiddagen bar det av till Blå Lagunen (såklart), efter att ha missat bussen en gång för mycket… Det var supermysigt (men mycket folk) och vi drack öl, drinkar och energimixar (en knallgrön sådan med bl.a spenat och ingefära). Vi kom hem sent och satt uppe och pratade på hotellrummet till sent på natten. Sedan gick Sebbe upp kl 3.45 för att ta bussen till flygplatsen och hem till Sverige igen. Tråkigt. Själv åkte jag tillbaka till Egilsstadir lite senare. Det var min helg det!! Nu är det bara 2½ vecka kvar tills jag får se honom och katterna igen! YEY!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar