fredag 16 juli 2010

Damm, varm källa och mer skelett

Hejsan svejsan!

Nu har det snart gått ännu en vecka. Här sitter jag, Christina, och väntar på att håret ska torka så jag kan sova :) Idag har vi tagit en liten utflykt uppåt bergen och badat i en liten (jätte)varm källa (ps detta är Laugarfell som jag nämnde i en av de första inläggen på denna blogg) och sett på en jättestor damm som dom har byggt mitt ute i ingenstans. Det var kallt, men häftigt!





Liten varm källa





Stor damm (berget i bakgrunden är bortsprängt till hälften)



Detta är vad dammen har skapat - en tom flod

Dessutom har jag denna vecka grävt ut ganska intressanta gravar. Det var två individer som hittades direkt ovanpå varandra och där dessutom hela underkropparna och halva överkropparna var bortgrävda av en senare grävd grav. Den undre individen var dessutom väldigt sjuk och hade antingen syfilis, pagets eller någon annan sjukdom. Väldigt intressant!



Grav 170 ovanpå grav 174.



Inte världens finaste radius + ulna.

God natt allihop!

1 kommentar:

  1. Vad härligt ni verkar ha det ute på den lilla ön långt borta :)

    SvaraRadera